Samenvatting NZMO 2022: Sterke groei voor duurzame mobiliteit

Sterke sturing op duurzaam vervoer: EV’s, pool- en deelauto’s, fiets en OV krijgen een prominentere plek in het mobiliteitsbeleid. Bij steeds meer grotere bedrijven is milieubewustzijn zelfs een belangrijkere inrichtingsfactor dan kosten. Mobiliteit is en blijft een belangrijk wervingsinstrument. En hybride werken lijkt een balans bereikt te hebben.

Dat zijn enkele conclusies uit het NZMO 2022 op basis van een enquête onder ruim 3.000 zakelijke reizigers en 830 bedrijven. Ook dit jaar zijn de belangrijke onderwerpen van het onderzoek de drijfveren achter mobiliteitskeuzes van werkgevers en werknemers, merkloyaliteit en merkattractiviteit, gebruik van de zakenauto, aantrekkelijkheid en acceptatie van vervoersmodaliteiten, gebruiksintenties, de modal shift, aanpassingen in autoregelingen, mobiliteitskosten en verduurzaming.  Dit is verwerkt in een uitgebreid eindrapport. De samenvatting daarvan kunt u gratis downloaden via onderstaand formulier.

Het onderzoek is een initiatief van vakblad Automotive Management, de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA), RDC, NS en RET en wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau VMS | Insight.

Samenvatting van het eindrapport NZMO 2022!

Vul onderstaand formulier in en ontvang gratis de downloadlink in je mailbox (zodra beschikbaar)

Samenvatting NZMO 2022

Presentatie NZMO 2022

De conclusies van het Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek 2022 zijn tijdens het AM Driving Business Awards Event te Nieuwegein gepresenteerd. Het verslag van deze presentatie en de slides zijn te vinden via onderstaande button.   

Meer info of het volledige rapport

Wil je meer informatie of heb je interesse in het volledige rapport van het NZMO? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.

Ook op maat voor jouw organisatie!

Alles draait om inzicht. Slimme marketing. Automotive en mobiliteit.

Hoe kunnen wij jou helpen om betere beslissingen te nemen?