NZMO 2020
Hét branche-onderzoek voor zakelijke mobiliteit in Nederland
NZMO 2020
Hét branche-onderzoek voor zakelijke mobiliteit in Nederland
Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek 2020
Voor de twaalfde keer op rij presenteert VMS | Insight hét toonaangevende branche-onderzoek, waarin alle ontwikkelingen op het gebied van zakelijke mobiliteit in kaart zijn gebracht. Dit jaar is bijzonder, niet alleen vanwege de impact die de coronacrisis heeft op anders werken en anders reizen: naast de zakelijke auto is voor het eerst ook zeer prominent zakelijk reizen met het openbaar vervoer opgenomen in onze analyse. Daarom heet het onderzoek vanaf nu Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek.
Meer weten over het onderzoek? Lees dan snel verder of vul meteen je gegevens in om een samenvatting van het rapport te ontvangen zodra het beschikbaar is. Interesse in een doelgroeprapportage of merkrapportage, met diepgaande inzichten voor je merk? Neem dan vrijblijvend contact op en ontvang een offerte op maat.
Nationaal Zakenauto Onderzoek wordt het Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek
Promedia, RDC en VNA zijn al jaren vaste partner van het onderzoek. In 2020 zijn NS en RET toegetreden als partners. Zij brengen niet alleen kennis in over (zakelijke) mobiliteit, maar bieden ook de mogelijkheid om zakelijke OV-reizigers en hun werkgevers te benaderen voor het onderzoek. Een beter beeld krijgen van brede zakelijke mobiliteit wordt daarmee steeds beter realiseerbaar. Alle partners zien zakelijke mobiliteit veranderen en evolueren tot nieuwe oplossingen als gevolg van andere behoeften en nieuwe technologieën. Dit is meteen een goede reden om een naamswijziging door te voeren: het NZO (Nationaal Zakenauto Onderzoek) wordt het NZMO (het Nationaal Zakelijk Mobiliteitsonderzoek).
De grote impact van de coronacrisis op zakelijke mobiliteit
De situatie rondom het coronavirus heeft grote impact op de zakelijke mobiliteitsmarkt. Anders werken en anders reizen leiden in veel gevallen tot een andere mobiliteitsbehoefte en een andere invulling ervan. Maar hoe anders en in welke mate? Wat is de verwachting van zakelijke reizigers? Hoe gaan werkgevers om met de nieuwe werkelijkheid? En hoe vertaalt zich dat door naar consequenties voor de mobiliteitsbranche? VMS | Insight brengt de trends en de gevolgen in kaart en geeft antwoorden waar de branche nu behoefte aan heeft.
De inhoud en de opzet van het NZMO
Het NZMO levert waardevolle inzichten over de wijze waarop zakelijke mobiliteit wordt ingevuld, nu en in de toekomst.
Zowel vanuit het perspectief van de berijder als de werkgever. De onderzochte resultaten en de afgeleide informatie als loyaliteit/attractiviteit, gebruik, gebruiksintenties en verwachtingen over de toekomst zorgen jaarlijks voor veel toegevoegde waarde.
Belangrijke thema’s zijn de drijfveren achter mobiliteitskeuzes van werkgevers en werknemers, merkloyaliteit en merkattractiviteit, gebruik van de zakenauto, aantrekkelijkheid en acceptatie van vervoersmodaliteiten, gebruiksintenties, de modal shift, aanpassingen in autoregelingen, mobiliteitskosten en verduurzaming. Daarbij is er dit jaar bijzondere aandacht voor de invloed van de coronacrisis.
Dit jaar wordt in drie metingen in kaart gebracht hoe zowel zakelijke reizigers als werkgevers kijken naar zakelijke mobiliteit, hoe de huidige corona-crisis dit beeld verandert en wat de verwachte implicaties zijn voor de periode na corona. De metingen zijn uitgevoerd in mei, eind augustus/begin september en november.
Tussentijdse Resultaten NZMO 2020
Tussentijdse Resultaten NZMO 2020
Ontvang de samenvatting van het NZMO 2020 rapport
zodra deze beschikbaar is
Ook op maat voor jouw organisatie!
VMS | Insight: Marktonderzoek & Impact analyse, BI, dashboards en Marketing automation
Welke vraagstukken staan momenteel bij jouw bedrijf centraal? Wij zijn experts in het opzetten en uitvoeren van marktonderzoek, impact analyses, BI dashboards en marketing automation voor de automotive en mobiliteitsbranche. Graag helpen wij jouw bedrijf verder met het vinden van de juiste inzichten, het bieden van overzicht en het opzetten van slimme marketing.
Eric Vousten @ Automotive Leasing Event
Automotive Leasing Event | 'Diesel zit op zijn knieën' (video) Tijdens het Automotive Leasing Event debatteerden vier experts over ...
Persbericht: Gebruik van smartphone is risico- en stressvol maar de zakelijke rijder blijft ‘appen’
Risico- en stressvolUit onderzoek van KeuzeWeg en VMS | Insight onder 350 zakelijke rijders, blijkt dat het gebruik van de ...
De race naar de ‘data-planeet’ is nog niet gestreden…
KPMG heeft onlangs haar nieuwe Global Automotive Executive Survey gepubliceerd. Connectiviteit en digitalisering zijn de belangrijkste trends die zich aanhouden ...
Samsung Zelfrijdende auto?
Samsung gaat een team op poten zetten die moet werken aan een zelfrijdende auto. Het nieuwe team zal zich volledig ...
Mijn auto, jouw auto, onze auto
Nederland telt ongeveer 90000 autodelers en 14000 deelauto's. Ongeveer 1 procent van de Nederlanders van 18 jaar en ouder ...