De race naar de ‘data-planeet’ is nog niet gestreden…

//De race naar de ‘data-planeet’ is nog niet gestreden…

De race naar de ‘data-planeet’ is nog niet gestreden…

KPMG heeft onlangs haar nieuwe Global Automotive Executive Survey gepubliceerd.

Connectiviteit en digitalisering zijn de belangrijkste trends die zich aanhouden tot 2025. Maar ook: verstoorde businessmodellen door nieuwe producten en data wordt net zo belangrijk als de (fossiele) brandstof van weleer. 

In de 17e achtereenvolgende editie van de Global Automotive Executive Survey wordt de huidige situatie en het toekomstperspectief van de wereldwijde auto-industrie belicht. De publicatie is tot stand gekomen met behulp van 800 executives van ’s werelds toonaangevende automotive bedrijven, waaronder autofabrikanten, leveranciers, dealers en financiële dienstverleners.

kpmg_survey2016-300x198Uit dit onderzoek blijkt dat in de automotive branche connectiviteit en digitalisering worden gezien als de belangrijkste trends die zich aanhouden tot 2025. Daarnaast gaan onderwerpen als klantgegevens, verstoorde business modellen door toedoen van veranderende wetgeving en nieuwe producten een grote rol van betekenis spelen. Respondenten zien BMW Group en Toyota Group als de grootste vernieuwers van de automobielsector. Maar 30 procent ziet de vernieuwing vooral komen van ICT-bedrijven.

Bron: Trends in Autoleasing

 

2016-11-03T11:58:04+00:00