Eindpresentatie VZR Mobiliteitsonderzoek bij Opel Nederland.

//Eindpresentatie VZR Mobiliteitsonderzoek bij Opel Nederland.

Eindpresentatie VZR Mobiliteitsonderzoek bij Opel Nederland.

Op 13 oktober jl. hebben we bij Opel Nederland de eindresultaten aan het onderzoeksplatform van Vereniging Zakelijke Rijders gepresenteerd.

Het onderzoek en het platform

De titel van het onderzoek is: “Wat beweegt de zakelijke rijder?”. Dit jaar nog meer dan andere jaren hebben we dit onderwerp goed onder de loep genomen met verrassende uitkomsten. De resultaten zijn exclusief beschikbaar voor deelnemers aan het onderzoeksplatform. Ieder jaar doet de vereniging een onderzoek onder haar leden (inmiddels meer dan 20.000). Bij Opel Nederland is de eindrapportage van de derde editie gepresenteerd. Een uniek kenmerk van dit onderzoek is dat deelnemers aan het platform input kunnen leveren. Op verzoek van de deelnemers, stonden dit jaar onder andere telematica en het profiel van de zakelijke rijder centraal.

artikelen_fotos_26661_800

EDM.

In samenwerking met EDM zijn op basis van meer dan 2200 respondenten profielen geschetst. EDM hanteert een segmentatiemethode waarin alle Nederlandse huishoudens worden ingedeeld in 14 onderscheidende lifestyle typen; elk met z’n eigen profiel en gedrag. De resultaten van het mobiliteitsonderzoek zijn op basis van postcode + huisnummer gemapped naar deze lifestyletypen. Zo zijn er interessante profielen van zakelijke rijders ontwikkeld. Feitelijk zijn de bestaande profielen van EDM verrijkt met allerlei mobiliteitsaspecten uit dit onderzoek.

Een voorbeeld van een dergelijk profiel uit de rapportage:

amb volger

Interessante inzichten en concretere segmentatie.

De meest opmerkelijke conclusies per profiel worden, indien relevant, is in de rapportage opgenomen. Hierdoor ontstaan interessante inzichten per profiel. En dit inzicht moet leiden tot het verbeteren van de effectiviteit van de marketing en communicatie: wie is met name geïnteresseerd in mijn propositie? stuur ik de juiste boodschap naar de juiste doelgroep? Met gebruikmaking van het juiste medium? Op het juiste moment?

Deze resultaten kunnen wellicht de eerste (of een volgende) stap zijn naar een nieuwe en misschien nog concretere segmentatie van uw zakelijke doelgroep.  Segmenteer, completeer en bepaal look-a-likes, voor  een nog beter inzicht en effectieve targeting!

Wilt u ook eens sparren over het analyseren en verrijken van uw huidige database en het realiseren van een nog effectievere marketing- en communicatiestrategie? Daag ons uit! Indien u volgend jaar ook wilt participeren in het deelnemersplatform van VZR neem dan hier contact met ons op.

2016-11-03T11:58:05+00:00