Wat motiveert medewerkers in de carrosseriebranche?

Het door ons uitgevoerde onderzoek, in opdracht van OOC, onder 300 professionals toont hun motivatie. In samenwerking met OOC onderzoeken we dit jaar de deelbranches.

Wie werken er in de carrosseriebranche?
Welke soorten professionals werken er eigenlijk in de carrosseriebranche? En wat kunnen werkgevers leren van de huidige medewerkers om toekomstige talent effectief aan te trekken? vragen stonden centraal in het onderzoek onder bijna 300 professionals uit carrosseriebouw en schadeherstel.
Wij hebben de onderzoeksdata vertaald naar praktische inzichten die werkgevers en HR-professionals direct kunnen gebruiken om hun personeel beter te begrijpen en te behouden. Na een analyse van de resultaten, zijn we erin geslaagd de vakmensen in de sector onder te verdelen in drie herkenbare profielen:
1. De probleemoplosser denkt in oplossingen en houdt van technische uitdagingen.
2. De vakspecialist is trots op vakmanschap en deelt graag kennis.
3. De resultaatgerichte ondersteuner werkt doelgericht en helpt anderen vooruit.
Samen met OOC
Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van OOC, het opleidings- en ontwikkelingsfonds dat als betrouwbare partner de hele carrosseriebranche ondersteunt. OOC helpt professionals en bedrijven in de sector bij hun ontwikkeling en groei.
Onze goede samenwerking heeft geleid tot waardevolle inzichten die direct toepasbaar zijn in de praktijk.
Uitbreiding van het onderzoek
De bevindingen van het medewerkersonderzoek onder de werknemers binnen de carrosseriebranche heeft OOC ertoe aangezet om het onderzoek breder te trekken. Dit jaar breiden we het onderzoek uit naar de deelbranches autoruitschadeherstel, autospuiten, camper- en caravanherstel en autopoetsen & restylen. Samen met OOC willen we een nog completer beeld krijgen van de motivatie en wensen van professionals over de hele breedte van de branche.

Bekijk de resultaten in de vorm van een animatie
OOC heeft een animatie laten maken van de onderzoeksresultaten. Bekijk de animatie hieronder.